Wednesday, 13 June 2012

Bukan memilih

Tidak menjawab, bukan bermakna ego.
Tidak menyahut, bukan bermakna sombong.
Tidak membuat pilihan, bukan bermakna cerewet.

Susah.
Kalau hati terpaut pada seseorang.
Cuma seseorang.
Tak boleh paksa hati terima yang lain
Melainkan seseorang.

Sudah puas cuba buka hati
Sudah puas cuba buka minda
Biar kenal orang-orang

Tapi
Bukan mudah
Bila hati degil, tak nak dengar cakap
Bila hati masih mengharap, walau seseorang tak tahu

Aku akan pergi
Bila aku pasti
Pasti teramat pasti
Seseorang bukan untuk aku lagi

Aku pasti mampu
Mampu untuk lupa
Lupa pada seseorang
Seseorang yang aku cuba buang
Buang dalam kenangan
Kenangan datang dalam mimpi
Mimpi seseorang
Seseorang yang lama dipendam
Dipendam bukan sekejap
Sekejap itu tidak mungkin
Mungkin terlalu lama
Lama untuk aku luahkan
Luahkan rasa untuk seseorang




No comments:

Post a Comment